Powered by Jasper Roberts - Blog

fluff vs frosting

Nu när jag har testat både frosting av olika slag och fluff, så måste jag säga att jag föredrar nog fluffet. Det är mindre jobb med det, mindre ingredienser och därav billigare att göra. Istället för att behöva ha philadelphiaost, smör, grädde, florsocker osv hemma så räcker det med bara godis och grädde. Super!
Jag gillar även konsistensen mer på fluffet. Det blir ju förstås lite olika beroende på vilket godis du använder men det blir liksom kompakt men ändå lätt och luftigt. Svårt att förklara så testa istället! :)


Fluff - lätt och luftigt


Frosting - kompakt och mäktigt
Som ni ser så ser man ju lite skillnad på dem. Speciellt om man jämför den övre med fluff, med den nedre med nutellafrosting. Så, jag tänkte som sagt göra skumbananfluffet nu idag. Bilder är givet!
| |
Upp