Powered by Jasper Roberts - Blog

Nästan lyckade Macarons

Jag gjorde ett nytt försök och jublade när jag såg hur fina dom såg ut i ugnen och även efter att dem svalnat lite efter att jag tagit ut dem. Fel av mig. När jag skulle ta lös dem från bakplåtspappret så märker jag att dom skulle varit inne en stund till. Dom var lite ihåliga och aningen kletiga fortfarande. Ändå hade jag dem inne längre än det stod i receptet. TYPISKT!
 
 
Ändå blev andra plåten mycket bättre än första. Den första ställde jag nog för långt ned i ugnen så det blev för mycket värme underifrån. Andra blev ju skitfina, men som sagt.. ihåliga.
Sååå.. i morgon gör jag nog ett nytt försök -igen!
 
första plåten vs andra plåten.
 
 
 
Kolla bara! Dom SER skitfina ut ju.. men nä. Så jäkla dumt! Så ja, det får bli ett nytt försök. Ska även göra praliner, fått beställningar :)
Macarons | |
Upp