Powered by Jasper Roberts - Blog

Chocolate chip cookies

Gjorde Chocolate chip cookies igår med. Dom blev inte riktigt som jag tänkt mig, så jag undrar om jag gjort något fel eller om receptet är fel. Säkert mitt fel! Men dom blev goda även om dom flöt ut och blev lite fula.
 
Du behöver:
 
120 g rumstempererat smör
1 dl råsocker
1 ägg
1 ½ dl vetemjöl
½ dl havregryn
½ tsk bakpulver
1/4 tsk salt
100 g choklad
 
vispa smör och råsocker smidigt, rör sedan ner ägget. Vänd ner vetemjöl, havregryn, bakpulver och salt. Grovhacka chokladen och blanda ner i degen. Lägg sedan degen i plastfolie och rulla till en rulle som du sedan slår in i plastfolien. Lägg i fysen i ca 30 min. Skär sedan upp skivor som är ca 1 cm tjocka och lägg på plåt. Grädda i mitten av ugnen på 200 grader i ca 5-7 min. Klart!
 
småkakor/skorpor | chocolate chip cookies | |
Upp