Powered by Jasper Roberts - Blog

Hjälp!

Jag har total idétorka och noll lust att baka, så ni ber jag er om hjälp!
Vad vill ni se? Har ni förslag på roliga bakverk? jag behöver all inspiration jag kan få, så Bring it!
 
 

| |
#1 - - Maja:

Baka brownies! Leila har ett fantastiskt gott recept! :D

Svar: Ja brownies är gott! :) Jag har ett recept som är gudomligt som man toppar med choklad och nötter.. Mmm.. Kanske ska göra det någon dag. Tack!
Marias bakglädje

#2 - - Anna:

Du kan ju baka macaroons? Vore kul och få någon beskrivning på hur man gör av någon som är så duktig som du :)

Eller så kan du göra olika fruktpajer. De kan man ju dekorera med olika saker. Eller till exempel kladdkakor...

Svar: ja macarons har jag ju faktiskt gjort några gånger. säjer tror jag inte blir upprätta här hemma dock!
Marias bakglädje

#3 - - Carro:

Kanske testa lite amerikanska klassiker? T.ex pecanpie, key lime pie eller texas sheet cake? O så finns det ju massor av skojiga tårtor som man kan experimentera med ;)

Svar: Låter spännande! Tårtor däremot är så sällan jag gör, det ska ju ätas upp också :)
Marias bakglädje

Upp