Powered by Jasper Roberts - Blog

Hjortronpraliner

Blir det mer norrländskt än så här? Jag tror knappt det. Det här är alltså praliner på vit choklad fyllda med en hjortroncreme. Det är på egenplockade hjortron dessutom, så det känns extra lyxigt! Det var dessa små bitar av lycka som svärmor var och hämtade härom dagen. Hon skulle bjuda sina vänninor på något gott :)
 
Det var länge sedan jag gjorde praliner. Jag gjorde så mycket ett tag att jag nästan blev less på det! Det är ju lite tidkrävande och många moment, men resultatet blir underbart goda små chokladbitar. 
 
Praliner & Godis | |
#1 - - Elke:

De här ser jättegoda ut! Undrar om man kan få receptet? Funderar på att göra till mitt bröllop då det kommer många utländska gäster och det vore kul med något svenskt.

Svar: Tack! Dessvärre har jag inget direkt recept utan gör dem på känn :)
Marias bakglädje

Upp