Powered by Jasper Roberts - Blog

Tipsa mig!

Nu behöver jag er hjälp!
 
Jag plockade bär hos min svärmor i helgen. Svarta vinbär, röda vinbär och krusbär. Nu vill jag ha era bästa tips på vad jag ska göra med alla dessa bären! Kakor, marmelander, sylt..? Hit me! :)
 

Maria saftar, syltar och kokar ihop | Bär | |
#1 - - Jenny:

Var mycket härliga bär :), röda vinbär tycker jag passar bäst i kakor och svarta ger den bästa saften :).. Kokade krusbärssylt/marmelad häromdagen, älskar syrligheten hos bären! Såg att du plockat hjortron, vilken lycka!!

#2 - - Carro:

Jag är partisk till gelé, älskar vinbärsgelé av både svarta och röda vinbär =)
Och saft funkar ju på alla bär tycker jag...
Sen är det otroligt gott med krusbärsmarmelad och krusbärschutney, båda funkar dessutom kanon i fyllning till både kakor och tårtor, och säkert också att göra fluff eller dyl till cupcakes!
Du kommer säkert på nåt bra, du är ju så påhittig och flitig =)

#3 - - Beatrice:

Du kan göra marmelad eller sylt, det brukar jag göra på egen skördade bär eller frukt ;)

Upp