Powered by Jasper Roberts - Blog

Tunnbrödsbakning

 
I helgen har det bakats tunnbröd! Ett måste till jul är ju en tunnbrödstut med julskinka och senap. Så himla gott! Jag och sambon är riktiga hejare på det här med att baka tunnbröd och det blev inte en enda misslyckad kaka :) Dessa ska säljas på julmarknaden på lördag. Alltså den 8:e i Ramsele, be there!
 
Vad är er favorit på julbordet?
 
matbröd & fikabröd | |
#1 - - Johanna:

Men så mysigt, och vad gott det ser ut!! Min favorit på julbordet är helt klart julskinkan! ^^

Svar: Ja det är såå jäkla gott med riktigt,hembakat tunnbröd. Och jag har lyxen att kunna göra det! :) Tunnbrödstut med julskinka, mums!
Marias bakglädje

#2 - - Johanna / Fru form o fix:

Vad runda och fina de är! :-) Jag provade att baka tunnbröd för första gången för ett tag sedan, vi gjorde hårt bröd och de är väl inte riktigt så där fina ;-)

Svar: Tack! Övning ger färdighet ;) dock är sambon bättre på att få dem runda än vad jag är :) Jag föredrar mjukt tunnbröd.
Marias bakglädje

#3 - - Hanna Karlsson:

Vad gott det ser ut!

#4 - - Bland bakverk och kastruller:

Tunnbröd är gott, det var dock längesen jag åt det. Men vad fina era blev!!!

Upp