Powered by Jasper Roberts - Blog

Sugarpasteblommor - steg för steg

Jag tänkte visa er hur jag gör mina blommor i sugarpaste. Steg för steg så ni enkelt kan göra egna blommor! :) När du gör dem, se till att kavla ut sockerpastan på bakplåtspapper eller en non-sticksilikonduk så det inte fastnar.

Du behöver:
1. Sugarpaste
2. utstickare
3. silikonform
4. Pärlor/strössel
5. pulverfärg
6. vatten och pensel
7. kavel (gärna non-stick)
1. Tryck ut dina blommor med utstickaren och lägg i silikonformens botten och tryck till lätt med locket.
2. Pensla på pulverfärgen med en torr pensel, börja i mitten av blommorna och ut mot bladen. Jag använder en chokladbrun färg.
3. Ta lite vatten (äggvita om du gör en stor mängd blommor. Gör du ett fåtal känns det dumt att knäcka ett ägg för det.) med penseln och pensla lite i mitten på blomman och placera en pärla i mitten.
Klart! Förvara dem lufttätt och gärna på folie som du formar så blommorna ligger bra. Lycka till! :)
Steg för steg | |
#1 - - Ida:

sv: Ja, jo, det förstås.. : ) Vad coolt! Jag har verkligen fastnat här i din blogg, du är jätteduktig och bilderna är väldigt inspirerande! (blir sugen att baka trots att jag inte är så intressserad av det) ^^

#2 - - Ida:

sv: Har ett par grejer som jag "brukar" (sjuk överdrift att säga BRUKAR) göra, det är kladdkaka, daimkakor, snickerskaka (får knappt räknas som bakning då den inte ska vara i ugn), och har även gjort citron- & limepaj några gånger. Men mina systrar är så duktiga och en av dem har haft eget café (och ska öppna nytt snart igen) och har även varit med i Halv Åtta Hos Mig, jag kommer ju aaaaldrig upp i den nivån. Hahaha. Man känner sig ju nedslagen innan man ens börjat.. ^^



Thank you!! : ) ♥ När jag gjorde senaste tatueringen, den du ser på armen, kändes det som om jag påbörjade ett projekt som aldrig kommer bli klart, det kommer nog bara bli mer och mer där... : ) Love it!

#3 - - Ida:

sv; Oh! Har du bild på armen nånstans? : )



Jaha, nej det kanske inte är bästa tajmingen då nej... du har nog tillräckligt att göra som det är... ; ) Men det kanske är nåt för framtiden?

#4 - - Ida:

sv; Fan vad snygg den är!! : )

#5 - - nellie j:

häftig blogg!

#6 - - Kajsa:

Vilken härlig blogg med underbara bilder! Önskar att jag hade tid med sånt här pyssel! =)

#7 - - Ebbacroo <3:

Hej! :) Det ser jätte gott ut! :D Är allt bra med dig? kram <3

#8 - - Märta <3:

Heej finis! Härlig blogg du har!! :D Intresserad av ett Bloglovin' byte? :D

#9 - - Jenny:

Jag förstår inte hur du kan människa!! Det där är bäst att jag inte ens provar på, fast måste erkänna att jag blir sugen när jag ser dina fina dekoreringar

#10 - - Anne:

Vilken helt underbar blogg. Här kommer jag bli stammis!

#11 - - Louise:

Vad fina grejer du bakar! :D

Men var förvarar du allt, det måste ju bli sjukt mycket saker som inte blir ätna :o

#12 - - Emma:

Hej vet du hur man bakar "Lillys luftlätta småbröd?

Om du vet det kan du göra ett inlägg om det.

Min kusin gjorde det och försökte googla upp det men jag hitta inget.

#13 - - Anonym:

Guuvaaaad COOOLT!!! Jag vill också vara så grym på baka :D

#14 - - bellaaaa:

Så fint :)

#15 - - Elina Ljungqvist:

Fyfan vad underbart gott det ser ut, vilken kreativitet!

#16 - - Annika M Sriwanna:

duktig du är :)

#17 - - Annster:

Fint :)

#18 - - Lotta, klädtokig småbarnsmamma!:

Åh, vad fint! =)



Vad hittar du på i helgen då? Vi ska ha 2års- Kalas för LillGrodan vår! =)

#19 - - hanna:

sv: haha fan så smart!

Upp