Powered by Jasper Roberts - Blog

Presentaskar till praliner

Som ni redan vet gör jag ju praliner och säljer, och självklart tycker jag man ska få dem i en fin ask också, så jag gör mina egna askar! Här är två som jag gjort nu på morgonen :)

Vad tycker ni? Blir det inte lite mer personligt att få dem i dessa askar? :)
| |
#1 - - Lisa - Kreativ bakning ♥:

sv: Tack tack! :)

Det blir mycket mer personligt att få dem i askar, jättefina :)

#2 - - Rebecca:

jättefina askar. Gör du dem efter någon mall? och vad för slags papper? jag vill göra egna askar till kakor nämligen =)

#3 - - StadiVärlden:

Hur gör du med reglerna för Livsmedelsverket? Och hur betalar du skatt på det du tillverkar och säljer hemifrån? Eller kör du svart? Rätt 'modigt' om du kör svart samt ej registrerat försäljningen till livsmedlelsverket eftersom du säljer via en öppen blogg. Det är rätt hårda regler och avgifter och dyrare blir det om man sålt men inte registrerat att man sålt. Konsumentsäkerheten är A och O då man bakar/lagar mat/tillverkar ätbara saker hemma och sedan säljer och sådant är de hårda på.

#4 - - Marias Bakglädje <3:

-StadiVärlden - ni är det ju så att man kan sälja saker utan att skatta för det, det är först när man kommit upp i en viss summa per år man måste skatta för det och registrera företag.

Oroa dig inte du, jag har koll.

#5 - - Marias Bakglädje <3:

.. kul att "stadivärlden" råkar vara just i strömsund? Är du en sådan som inte tål att se andra lyckas, eller är det faktiskt av omtänksamhet du "upplyser" mig om detta?

Upp