Powered by Jasper Roberts - Blog

Halloweentårta!

 
Jag har länge planerat och funderat kring utseendet på denna tårta. Det var till en tjej som fyllde 7 år som skulle ha den. Efter en del funderande och velande, så kom jag fram till det här, och jag blev jättenöjd med den! :) Fick även massor med komplimanger för den senare på kvällen då jag träffade tjejens mamma. Alltid lika roligt att höra att folk är nöjda och glada! :)
 
Den här tårtan är fylld med geléhallonfluff och mjölkchokladfluff. Även spacklad med mjölkchokladfluff och täckt med marsipan. Fingrarna är i sugarpaste, nätet i kristyr och sedan några marängspöken på toppen! :)
 
Botten är en "lika-delar-botten".
 
Tårtor & Rulltårtor | Halloweentårta | |
#1 - - AnnaAwesome:

G.R.Y.M.T fin!!!!!!!!!!!!!!!!

Svar: Tusen tack! :)
Marias bakglädje

#2 - - Johanna:

Super läcker!!

#3 - - Bland bakverk och kastruller:

Så fin tårta!!! Och fyllningarna verkar jättegoda!!

#4 - - amani:

superfin tårta! Vilken rolig idé med händerna.

#5 - - Malin:

Vilken häftig tårta. :)

Svar: Tack så mycket! :) Den var jag faktiskt väldigt nöjd med ^^
Marias bakglädje

#6 - - Malin:

Jag ska berätta en sak för dig. Du fick mig att hitta inspirationen till att baka igen. :)
Jag tycker att du har en mycket fin blogg!

Svar: åh tack så mycket, vad roligt att höra! :)
Marias bakglädje

Upp