Powered by Jasper Roberts - Blog

Praliner med Nougatmousse

 
Jag håller på att försöka få fram en god nougatfyllning. Helst skulle jag vilja ha ett recept på gräddnougat, men det verkar helt omöjligt att hitta! Så, det fick bli en nougatmousse istället. Len och mjuk i smaken och bara alldeles underbar!
 
Lite närmare  jul kommer det mest troligt komma beskrivning på några praliner, men en del vill jag helt enkelt hålla för mig själv :) De egenkomponerade recepten alltså. Ni får några bilder på dagens verk! :)
 
Praliner & Godis | chokladpraliner, praliner,nougatmousse | |
#1 - - Maria:

Vilka fantastiska praliner du har gjort, de ser supergoda ut! Trevlig helg//kram maria

#2 - - Bland bakverk och kastruller:

Ser jättegoda ut!!!

#3 - - ellinor:

Jag måste bara fråga, var får du inspiration från till bloggen? :-) Kram

Svar: överallt! tv, nätet, tidningar osv. :) Jag provar gärna nya saker och kan sitta och fundefa ut saker som jag i teorin tycker borde funka och sedan är de bara att testa :)
Marias bakglädje

#4 - - Dafina:

Hej! Vilken fin blogg du har :)

Jag uppskattar om du också kikar på min blogg och ger en önskerubrik, tack i förhand!

- ByDafina!

#5 - - sabina mammastårtor:

ser såååå gott ut!!!!

#6 - - AnnaAwesome:

Jätte fina! Jag undrar om man kan beställa och köpa praliner av dig? Jag tänker att det vore en kalasfin julklapp! Som en Aladdin ask fast hundra gånger bättre?! :)

Svar: Vet du, det kan man :)
Marias bakglädje

#7 - - vildblomma.blo.gg:

nejmen GUD VAD GOTT!! haha

#8 - - cassie:

kollat runt lite på din blogg nu, och allt ser ju jätte gott ut! :D

Svar: Tusen tack! :)
Marias bakglädje

#9 - - Linda:

Herregud den här bloggen är ju en dröm för oss som älskar mat och bakverk!! Verkligen superbra blogg hoppas du har haft en bra helg:)

Svar: Tusen tack, vad roligt att höra! :) Detsamma!
Marias bakglädje

#10 - - Tess:

Jag DÖR vad gott!

#11 - - Pauline None:

Ha en fin dag! Följ gärna mitt lilla liv i Los Angeles ❤

#12 - - Sara Ekman:

Låter verkligen gott! :)

Upp