Powered by Jasper Roberts - Blog

Tårta i Rockabillys tecken

 
I lördags gjorde jag en tårta till en vän som hade födelsedagskalas. Hon är lite av en Rockabillytjej och därför skulle tårtan gärna gå i samma anda :) Jag gjorde rosorna i gumpaste, skar ut en siluett av Elvis Presley i sugarpaste, täckte tårtan med MMF (Vilken jag INTE kommer göra igen!) och gjorde ett band runt tårtan i sugarpaste.
 
Tårtan är fylld med tobleronefluff och ett egenkomponerat recept på jordgubbsmousse med lime. Spacklad med marängsmörkräm. Jag smakade faktiskt aldrig på tårtan men fick massor av beröm av alla som var där :) Recept på moussen kommer i ett senare inlägg.
 
Tårtor & Rulltårtor | rockabillytårta | |
#1 - - Jess:

Hej!
Har du något bra tips på vad man kan göra för enkel efterrätt på en fredag-kväll bara för två? :) hade tänkt mig nåt serverat i glas typ, någon frukt varvat med nåt, som jag inte vet vad? Fantasin är inte så bra heller, tips till en ovetande? :)
Kram

Svar: då skulle jag nog göra en mousse som du kan varva med frukt/bär och snmulade kex. Eller så skulle jag göra Tiramisu, mums! :)
Marias bakglädje

#2 - - Jasmine:

Tårtan är jättefin! Va' duktig du är. :)
Kram

Svar: tusen tack! Vad glad jag blir :)
Marias bakglädje

#3 - - Chokladfreaks:

Wow, så mycket fint du hade! Dina tårtor är hur fina som helst. Min bror fyller 18 år snart och jag blev inspirerad att göra någon roligare häftigare tårta nu =)

Upp