Powered by Jasper Roberts - Blog

DIY - Gumpaste Rose

Jag har fått en del förfrågningar om en video där jag visar hur jag gör mina rosor i gumpaste. Självklart ville jag hjälpa till och ge er tips och råd. Dock är det inte världens bästa bild och ljud. Jag behöver verkligen inskaffa en riktig kamera! Bara man vet tillvägagångssättet så är det faktiskt inte jättesvårt att göra dessa maffiga rosor. Det är inte busenkelt heller, men övning ger färdighet! :)
 
Kan dra några tips här och nu också. För er som inte har lust att titta men ändå vill ha lite hjälp :)
 
1. Kavla gumpasten riktigt tunnt. Ju tunnare, desto finare blomma.
2. Stressa inte! Låt rosen torka mellan varven, så är risken betydligt mindre att den kollapsar.
3. Kladdar gumpasten? Spola händerna i kallt vatten en stund så ska du se att det går bättre. Du kan även smörja in händerna med "Petal Base".
  
Steg för steg | DIY, gumpasteros, sockerart | |
#1 - - Anonym:

Filmen funkar inte. Det är inte ens 1sekund lång

Svar: testa igen, Youtube brukar krångla lite. För mig funkar den.. Konstigt! Men som sagt, testa igen! :)
Marias bakglädje

#2 - - Mary:

Vad söt du är, mysigt. Jättefin tutorial :)

Svar: haha när jag lyssnar på den själv så upptäcker jag att jag faktiskt pratar ganska brett.. "låter jag verkligen sådär??" typ.. Tack snälla! Första gången jag gjort en sådan, och med en dålig kamera blir man ganska begränsad :P
Marias bakglädje

#3 - - Anonym:

Var nog bara Youtube. Nu funkar det:-) tänkte att det kanske blivit något fel! Bra film

#4 - - Amanda:

jättebra tutorial, tack så mycket :D
älskar din dialekt förresten, totala motsatsen till min breda skånska, haha :D
ha en riktigt bra helg :) / Amanda

Svar: Kul att du gillade den! :) haha ja jag har själv lagt märke till att jag faktiskr pratar rätt brett :P
Marias bakglädje

Upp