Powered by Jasper Roberts - Blog

Hej och Välkommen till Marias Bakglädje!

Hej på er!
 
Jag heter Maria och bor i Strömsund, Jämtland. Min passion för bakning har alltid funnits där nånstans i bakgrunden, men när jag blev gravid gick jag helt bananas med bakningen och bakade tills dagen innan jag åkte in på BB.
 
Att jobba med händerna är något jag älskar, jag brinner för både det söta bakverken och fotograferingen. När jag säger brinner för det, så menar jag verkligen BRINNER! På dagarna bakar och fotar jag, på kvällen fantiserar jag om nästa experiment, på natten drömmer jag om de perfekta bakverken ;)
 
När jag inte bakar så älskar jag att umgås med min familj. Min fästman Dennis och vår 2åriga son Colin, är det bästa jag vet! Man skulle kunna säga att jag är lite av en Rock Chick som förvandlats till en Bullmamma. Fast rockbruden finns kvar där inne med förstås!
 
Jag hoppas kunna inspirera er med mina bilder och bakverk, och att ni känner att ni vill rota fram bakgrejerna hemma och låta mjölet yra!
 
 
| |
#1 - - Bland bakverk och kastruller:

Vad kul att få veta lite mer om dig och kul att få ett ansikte bakom bloggen!!:)

Svar: tack! Jag kände att det var på tiden att visa vem jag är, men det kommer nog inte fler bilder på mig dock :P
Marias bakglädje

#2 - - Nastasja:

Vad roligt att få en liten presentation av vem som gör dessa fantastiska bakverk hela tiden! Vilket underbart namn er son har :)

Svar: tack så mycket! :) Ja, jag gillar hans namne väldigt mycket, de passar honom utmärkt! :)
Marias bakglädje

#3 - - Julia:

Fint hår du har! Mig har du minsann redan inspirerat och funderar på om jag ska rota i mina skåp och baka nånting nu direkt! Sjukt att du kan ta så fina bilder med mobilen. Grymt :)

Svar: Aww tack snälla du! :) Vad roligt att höra, sätt i gång bara! :D haha ja, tur att det är någotlunda kamera i mobilen, men en riktig kamera står på önskelistan :)
Marias bakglädje

#4 - - Flikkan:

Åh, blev kär i dina tårtor, var tvungen att se om du bodde i närheten om man nu kunde köpa en... Tyvärr inte men älskar ditt hår och din stil, hela du är jättesnygg! :)

Svar: Åh tack snälla! Vad kul att du gillar både tårtorna och mig ;) tusen tack! :)
Marias bakglädje

#5 - - Christine-matikvadrat.se:

Åh vilken fin blogg. Hittade hit via Facebook.
Du är en jättebra fotograf. Jobbar du bara med dagsljus eller använder nu någons lags ljusbox?

/Christine

Svar: Tack så mycket! Jag jobbar bara med dagsljus :)
Marias bakglädje

#6 - - Narnia:

Vad kul att du är från Ström! Bodde där min första tid i Sverige (kommer från Barcelona ursprungligen) så det känns lite som "hemma". Fin blogg har du också!
Ma råkes! ;)

Upp