Powered by Jasper Roberts - Blog

Frilly Cake

 
Oj, vad tyst det har varit här nu! Jag har varit sjuk och utan inspiration till att baka helt enkelt. Idag gjorde jag dock en liten tårta och bjöd syster och mamma på. Den är 15 cm i diameter och så tjejig som den bara kan bli! :) 
 
Denna tårta är fylld med Dulce de Leche smörkräm och spacklad och spritsad med marängsmörkräm. Färgade marängsmörkrämen rosa också. Rosen är gjord av gumpaste. Recept på smörkrämen hittar ni här. Utesluter ni kolan så har ni en marängsmörkräm rätt och slätt! Till spritsningen har jag använt mig en en ganska liten stjärntyll.
 
Tips! Vill du göra en lite tårta men har ingen bakform? Använd en kastrull! Men glöm inte att skruva lös handtaget om det är av plast, det vore dumt att få smält plast i ugnen :)
 
Tårtor & Rulltårtor | |
#1 - - Marthina:

När ska man få smaka på alla dina bakverk, man blir sugen varje gång man går in och kikar i din blogg??. :D

Svar: Haha ja de finns tårta nu :)
Marias bakglädje

#2 - - Strömsundare =):

Men shit vilken fin tårta! Du kan mest allt du :) Tänk om man hade din förmåga att skapa. Öppna ett café för bövelen! :D

Svar: Men oj, tusen tack! Ett fik är verkligen min dröm! :)
Marias bakglädje

Upp