Powered by Jasper Roberts - Blog

Våriga Cupcakes med Päronsmörkräm

 
Vår, vår, vår.. Nää just det, det dröjer ett tag till. Idag har vi -22 grader här uppe i Jämtland. Brr! Därför blev jag lite extra glad av dessa cupcakes, som fick ett väldigt vårigt utseende. :) Själva muffinsen är samma recept som jag nästan alltid använder, tycker dom blir så saftiga och goda! tanken var att jag skulle göra en päronfrosting till dem, men som vanligt när jag försöker göra frosting med philadelphia så sket det sig. Det var en blöt sörja bara. En god sådan, men omöjlig att använda. Så, då fick det bli smörkräm, som dessutom var mycket godare än sörjan ;)
 
Klicka på länken så hittar ni mitt grundrecept på muffins som jag använt till dessa.
 
Du behöver:
 
150 g rumstempererat smör
2 dl florsocker
3-4 msk koncentrerad päronsaft (lite efter tycke och smak)
några droppar päronessence
 
Vispa florsocker och smör till en slät kräm. Tillsätt päronsaften och eventuellt några droppar essence. Fortsätt gärna vispa smörkrämen en stund till, för att få bort så mycket av smörsmaken som möjligt. Spritsa sedan ut över dina cupcakes. Klart!
 
Cupcakes & Muffins | cupcakes med päronsmörkräm, päronsmörkräm, vaniljmuffins | |
#1 - - Louise Dahl:

Åh så fina!

Svar: tusen tack! Så snällt av dig! :D
Marias bakglädje

#2 - - Helena:

Åh vad tjusigt!! Päroncupcakes har jag länge funderat på att göra! Är lite frälst av allt som smakar päron ;-) Hur ser spritsen ut som du använt till dessa? Blev väldigt fint :-)

Kommer absolut kika in här fler gånger, då jag själv ägnar ganska mycket tid åt bakning!
//Helena

Svar: Tusen tack! :) Ja dom här var gudomligt goda, och så himla våriga känns dem med! Jag har använt en rosentyll, som jag köpt på www.strosselannat.se, bara att söka på rosentyll :) Jag älskar den! :)
Marias bakglädje

#3 - - Josefine Anerland:

Ååååh vilken inspirerande blogg, den ska favoritmarkeras!

Svar: Tack snälla! :) Så rolligt att du gillar den <3 :)
Marias bakglädje

#4 - - Sara:

Åh vad söta!

#5 - - frubalken.blogg.se:

Gud vilka härliga, och himla söta!

Svar: Tusen tack! :)
Marias bakglädje

#6 - - glimtis:

Åhhh! vilka fina cupkakes
gav verkligen vårkänslor!

#7 - - Kristin @ The Chocolate Box:

Superfina! Kul med massa päronrecept, päron får inte tillräckligt mycket cred i bakvärlden tycker jag nog :D

Svar: Jag håller med, därför får päron extra mkt uppmärksamhet denna vecka :)
Marias bakglädje

#8 - - Emilia:

Riktigt våriga! Superfina!

Svar: Tackar! :)
Marias bakglädje

#9 - - Annika:

Mumsigt :>

Svar: oerhört mumsiga! :)
Marias bakglädje

#10 - - Lollo:

Åh vad fina, dom ser jätte goda ut! :)
//lovisamagnusson.blogg.se

Svar: tack så jättemycket, dessa var verkligen en hit -både i utseende och smak :)
Marias bakglädje

#11 - - JUNITJEJ:

Så söta!

Svar: tack! :D
Marias bakglädje

#12 - - Annas Tårtor:

Vilka helt underbart våriga cupcakes! Blir alldeles lycklig av att bara se på dem!

Svar: Tack så jättemycket, dom blev jag riktigt nöjd med :)
Marias bakglädje

#13 - - jenny:

Men gud vad fina dom vart!! Och säkert supergoda :)

Svar: Tack Jenny! Dom blev supergoda med :)
Marias bakglädje

#14 - - glimtis:

Vill återigen säga vilken fantastisk fin blogg du har så himla fina bilder på alla smarriga bakverk :)
och så hade jag visst skrivit fel bloggadress i en tidigare kommentar här..;)
Kram glimtis

Svar: tusen tack! :) Jag gör så gott jag kan ;)
Marias bakglädje

Upp