Powered by Jasper Roberts - Blog

Halloncupcakes med Buttermilk raspberry Frosting

 
Cupcakes.. Så goda och roliga att göra! Eftersom jag har massor av egenplockade hallon i frysen och min fästman har hallon somen favorit när det kommer till bakverk,så tänkte jag att; varför inte slå på stor och göra en redig hallonbomb! ;)
 
HALLONCUPCAKES
 
2 ägg
1 dl socker
½ dl ljus sirap
½ tsk vaniljpulver
1 tskbakpulver
2 ½ dl mjöl
2 msk rapsolja
1 dl hallonsylt
 
Vispa socker och ägg vitt och pösigt. Sikta ner de torra ingredienserna och vänd ner dem. Tillsätt olja och hallonsylt. Häll upp i formar och grädda i mitten av ugnen på 175 grader i ca 20 min.
 
BUTTERMILK RASPBERRY FROSTING
 
1 ½ dl mjölk
1 dl hallonpuré
5 msk mjöl
200 g rumsvarmt smör
1 ½ dl socker
 
Häll hallonpuré och mjölk i en kastrull och rör ner mjölet. Värm på medelvärme tills mjölkblandningen tjocknar till en kräm. Ta av från värmen och låt svalna till rumstemperatur.
 
Vispa smör och socker smidigt i ca 5 min. Tillsätt hallonkrämen och vispa tills smörkrämen går ihop, detta tar mellan 5-10 min. Spritsa ut över dina cupcakes.
Cupcakes & Muffins | halloncupcakes, buttermilk frosting, | |
#1 - - Kristin // The Chocolate Box:

Vad lyxigt med egenplockade hallon! Det är ju så himla gott :D

Svar: eller hur! :) Har nio liter kvar i frysen :)
Marias bakglädje

#2 - - vesna:

såg supergott ut!

#3 - - Olivia:

UNDERBART det ser ut!!!

Svar: Tusen tack, snälla!
Marias bakglädje

#4 - - Tina:

Ser jättegott ut!

#5 - - Hanna:

Men ååhh vad gott!!

#6 - - Maja:

Ser väldigt gott ut!

#7 - - Josefine Hellgren:

Skriker inombords av desperation av att få smaka de där underbara skapelserna! :D

Svar: Testbaka dem, inte alls svåra att göra! :)
Marias bakglädje

#8 - - Johanna:

Gudars vad gott.

#9 - - Emelie T:

Åh, hallon! Ser jättegott ut! :D

#10 - - Matilda:

Åh hallon!! :D

#11 - - Sara:

ser super gott ut :)

#12 - - mycamerasperspective.blogg.se:

det ser supersmarrigt ut!!

#13 - - Michaela:

Vilka fina! Och goda ser dom ut att vara också! :D

#14 - - sabina:

ser himmelska ut!

Svar: Tack snälla! :)
Marias bakglädje

#15 - - bysmj - all by me.:

men gud så gott!!
och så fina, nästan för fina för att äta opp ;)

Svar: Tack! haha, men bara nästan! ;)
Marias bakglädje

#16 - - Linn:

Fina! Ser goda ut också :D

#17 - - Bohista - inredning, diy, konst och livet:

Wow, dem ser overkligt goda ut!

Svar: dom var försvinnande goda :)
Marias bakglädje

#18 - - Emma:

Ser verkligen gott ut! :)

#19 - - LottaEnglund :

Ser farligt goda ut! Jätte söta!

Svar: tusen tack! :)
Marias bakglädje

#20 - - Lisa Höök:

Åh fyfarao vad gott!

#21 - - Linnea Lönnberg:

alltså guud va läckert! Det där måste jag verkligen prova :D

Svar: Gör't! Dom blev sååå goda! :)
Marias bakglädje

#22 - - frida:

men mums!!! har lovat min stora påg att göra cupkaces. men hans önskan var choklad. dessa blir det ju absolut nästa gång=)

Svar: Bläddra i kategorin "Cupcakes" så hittar nu nog det också :)
Marias bakglädje

#23 - - Helena:

Ojojoj så gott detta verkar! :)

#24 - - Sofia:

Åh så himlans gott det ser ut!:)

Svar: tack så hemskt mycket! :)
Marias bakglädje

#25 - - Linda:

gott1

#26 - - FlizanLizan:

Ser super gott ut :D

#27 - - thien:

så dödligt det ser ut

#28 - - frida:

men Jisses såååå mycket gott. försökte hitta dig på bloglovin. men hittade inte dig. du har ingen knapp här man lätt kan trycka på?=)

Svar: Jag finns med, på bloggen högst upp till höger :)
Marias bakglädje

#29 - - frida:

jag hittade det nu=) satt från mobilen. =)

Svar: Toppen! Tack för att du följer! :)
Marias bakglädje

#30 - - Thea:

Ojojoj! De ser overkligt goda ut! Bra jobbat, du borde verkligen driva ett cafe!

Svar: Tack snälla! Ja vi får se om det blir ett Café framöver :)
Marias bakglädje

#31 - - Hanna Karlsson:

Vad gott det ser ut!

#32 - - Meno:

Ser jätte goda ut, tackar för tipset och ska prova att göra dem någon dag. :)

#33 - - Fanny Walhed:

Måste verkligen prova dessa!!!

#34 - - Jasmine:

Mums, de ser väldigt goda ut!
Jag ska nog ge mig på att göra cupcakes inom kort. Förra gången (som också var min första) lyckades jag inte alls. Jag hoppas att mitt andra försök blir bättre lyckat.
Kram

#35 - - Malin "Pinkpiercing" Johansson:

Va goda dom ser ur :)

#36 - - Evelina:

Ååh, de såg riktigt goda ut! :3 Fint med rosa! <3

#37 - - Ida:

gud vad du är duktig!!!

#38 - - KassandraPalma:

åh, de ser jätte goda ut!!
lyckas aldrig göra glasyren så himla perfekt så orkar inte försöka haha men du gör det skit bra!!

#39 - - Emilia Norström:

Oh my! Dessa fick mig att vilja slicka på dataskärmen! ;)

#40 - - Martina:

MUUMMMS :D, det ska jag testa

#41 - - Sandra:

Åh, det där såg ju inte lite gott ut! :D

#42 - - Annette Ibsén:

De ser superhärliga ut!

#43 - - maja:

gud vad gott det ser ut :c

#44 - - Viktoria Eriksson:

Åhh, nam vad det ser gott ut! Måste testa nån gång! :D

#45 - - Amanda Niclasson:

Åh så gott!

#46 - - Linda:

Va dom svåra att göra?

Svar: Inte ett dugg :)
Marias bakglädje

#47 - - jennie pluggar i los angeles:

omg så mums o inspo!!

#48 - - amanda:

gud det verkar ju jätee gott, får man spara receptet?

Svar: Klart man får :) Refferera gärna till mig om du lägger upp det i din blogg :)
Marias bakglädje

#49 - - Malin :

Men mums!
Tack för receptet!

#50 - - Sofia:

åh vad gott det ser ut !

#51 - - Kajsa:

Åh!!!! Dom här måste jag baka nästa gång! :) Jag snor det receptet!

Svar: refferera gärna till mig om du lägger upp det i din blogg :)
Marias bakglädje

#52 - - Camilla ♥ 130510:

Så underbart gott det lät!

#53 - - Nalliiz:

Otroligt fint! :D Älskar den rosa toppingen :)

#54 - - Madelene:

Dem var väldigt fina, ser goda ut!

#55 - - Lisa:

Oh gud så gott de ser ut!! :) Snygga dessutom! :D

#56 - - sandra - 3 barns mamma <3:

Nej men åhhhh!!! Nu satte min bak hjärna igång. Va gott det såg ut och lätt. Det receptet tackar jag för :)

#57 - - C A S S Y:

Shit vad gott det där såg ut! Måste testa att göra för det där såg ju sjukt mumsigt ut! Ha en bra onsdag, kram!

#58 - - Wilma:

Oj vad gott det ser ut! Vad sugen jag blev!!

#59 - - Moa - hobbyfotograf:

Ser super gott ut!

#60 - - Yohannas.se:

Ja jösses, vem hade inte velat äta de där !!! <3

#61 - - Hanna♥:

mums!!

#62 - - Sofie:

Ser fantastiskt gott ut! Och foton som verkligen framhäver det :)

#63 - - Felicia - Konstverk och mammaliv.:

Gud så gott det där ser ut! :)

#64 - - Jenny:

Mums vad gott!

#65 - - Ida:

Både fina och goda, inte för att jag vet men de ser goda ut iaf haha x)

#66 - - My stylediary :

GOTT!!!

http://mystylediary.blogg.se/

http://mystylediary.blogg.se/

#67 - - MY VESTLUND ' :

MUMS!

#68 - - MY VESTLUND ' :

MUMS!

#69 - - Caroline - Fotograf & Mamma:

Det där såg inte dumt ut! :)

#70 - - Emma:

Åh så gott!

#71 - - Wilma Öqivst:

Ser gott ut, detta ska jag testa!
kolla gärna in min blogg :)

#72 - - Hanna Martinsson:

Åh det ser ju underbart gott ut!!

#73 - - Saga:

fina!!

#74 - - Jenny :) :

ååh vad gott! :'o

#75 - - Evelina:

oj så gott!!

#76 - - Elina:

Men åh så underbara!

#77 - - Mikaela:

Ser riktigt gott ut, borde testa någon gång. Och riktigt fin blogg!:)

#78 - - Emilia:

Åh, vad gott! :)

#79 - - MODELEINE:

fint och gott ser det ut!!

#80 - - Emma:

Åh vad gott och fint! :)

#81 - - Lisa Radojewska:

ÅH VAD GOTT!!
Kram

#82 - - Maolion:

Ååååh vad gott!! :D

#83 - - Emelie Petersson:

Så gott och så vackert :-)

#84 - - KONSERTFOTOGRAF:

åh vad gott det ser ut! :)

#85 - - Tilda:

ser riktigt gott ut! hade inte tackat ner!

#86 - - ♥ Elsa ♥:

Åh ser grymt gott ut!! :D

#87 - - Rebecka:

Ser gott ut! Måste testa.. ;)

#88 - - Frida:

Oj vad gott det såg ut att vara! :))

#89 - - ELISE:

oj vad det såg gott ut kanske ska göra imorrn:)
Tack för inspiration (stavning)

Svar: gör't! :)
Marias bakglädje

#90 - - Sofie Selling:

åhh vad gott!

#91 - - Camilla:

Så goda dem ser ut!

#92 - - Joss:

Gott det ser ut !! :)

#93 - - rememberthiis.blogg.se:

Muums :DD

#94 - - Michelle Gawronska:

Mums!

#95 - - hannaly // en inredares tankar:

Vad det ser gott ut!

#96 - - tommy:

verka gott

#97 - - jennifer:

Det där såg så otroligt gott ut! ett måste att prova! :)

#98 - - yohanna:

åh hallon och rosa <3 jag snor ditt recept och ska nu vet jag vad jag ska göra ikväll ;D BAKA !!!!

Svar: Refferera gärna till mig om du lägger upp det i bloggen, och skriv gärna en rad när du provat dem :)
Marias bakglädje

#99 - - Elin Jönsson - personligt & foto:

Yummie, ser väldigt goda ut! Fin/bra blogg också.

Svar: Tacktacktack! :D
Marias bakglädje

#100 - - Johanna Magnussons:

Så himla fina och dom ser supersmaskiga ut =)

#101 - - Tess:

Men åh, så söta! Och kan tänka mig att dom var utsökta också! :) Kram

Svar: Mycket gott! :)
Marias bakglädje

#102 - - wilma :

Hej, jag tänkte att jag skulle prova med att göra pepparkakscupcakes nu till jul, men jag undrar vad man kan ha för frosting på dom. har du några tips?:)

Svar: Kolla smörkrämen med lingon och vit choklad som jag har i mina senaste macsrons. Kolla under kategorin macarons. Den är jättekrämig och god och skulle alldeles säkert vara jättegott på pepparkakscupcakes :)
Marias bakglädje

Upp