Powered by Jasper Roberts - Blog

Peanutbutter Chocolate Chip Cookies

 
Fredagen är här och här hemma har vi varit tussiga större delen av veckan. Nu är det dock på bättringsvägen och vardagen tillbaka. Rastlösheten tog plats igår och jag tog och bakade för att få tiden och att gå och så var jag sugen på något gott också ;) Dessa kakor är lätta att göra och är riktigt goda. Du kan stoppa i lite vad du vill i denna deg,det mesta passar! :)
 
PEANUTBUTTER CHOCOLATE CHIP COOKIES
 
250 g rumsvarmt smör
2 dl socker
2 dl ljust muscavadosocker
2 ägg
2 tsk vaniljextrakt
6 dl vetemjöl
1 tsk bikarbonat
½ tsk salt
4 msk jordnötssmör
100 g choklad
 
Vispa smör och socker mjukt och smidigt. Tillsätt ett ägg i taget och vispa in det. Tillsätt vaniljextrakt. Blanda mjöl, salt och bakpulver i en separat bunke och rör ner till en smidig deg. Tillsätt sist jordnötssmör och grovhackad choklad. Forma bollar och lägg på plåt. Grädda i mitten av ugnen på 175 grader i ca 10 min.
 
 
 
småkakor/skorpor | chocolate chip cookies med jordnötssmör | |
#1 - - michaela- mamma till tre 💗:

mmm..så gooott!

#2 - - Magda.:

Åååh, detta måste jag testa!

#3 - - Jo:

Det såg gott ut, de måste jag testa! Tack för receptet! :)

#4 - - Ester ❤ ett kreativt liv:

Mums, så gott!

#5 - - Lisa - Kreativ bakning ♥:

Åh vad gott! Och fina bilder, som vanligt :)

Svar: tack snälla! :)
Marias bakglädje

Upp