Powered by Jasper Roberts - Blog

Surprise Oreo Cupcakes

 
 
Något  jag är svag för att baka, utöver tårtor, är cupcakes! Den här gången blev det cupcakes med Oreo's såväl i frosting som inuti. Jag har tidigare tyckt att Oreo's är lite överskattade kakor -tills jag provade att baka med dem! ;) 
 
Detta recept på muffins är mitt absolut bästa recept. Jag har hållit det hemligt fram tills nu faktiskt. Men, klart man delar med sig till sina fina läsare! Uteslut chokladen så har ni det perfekta grundreceptet för supersaftiga och jätteluftiga muffins.
 
MUFFINS 12 st
 
40 g rumsvarmt smör
100 g mjöl
140 g socker
1 ½ tskbakpulver
1 ½ tsk vaniljsocker (äkta vanilj)
1 ägg
1 1/4 dl mjölk
40 g mörk choklad (70%)
12 Oreokakor
 
Smält chokladen över vattenbad. Lägg smör, mjöl, socker, vaniljsocker och bakpulver i en bunke. Vispa till en mjölig massa. Tillsätt ägg och mjölk och vispa ihop. Rör ner den smälta chokladen. Lägg oreokakor i botten av dina muffinsforma. Häll upp smeten i formarna och grädda i mitten av ugnen på 175 grader i ca 13-15 min.
 
OREOFROSTING
 
150 g rumsvarmt smör
2 dl florsocker
150 g philadelphilaost
½ tsk äkta vaniljpulver
½ paket Oreokakor
 
Vispa smör och florsocker vit och fluffigt. Tillsätt vaniljpulver och philadelphiaosten och vispa hastigt samman till en slät kräm. Mixa kakorna till ett fint pulver. Var noga, större bitar tenderar att fastna i tyllen sedan! Vispa ner kaksmulorna i frostingen. Spritsa ut över dina muffins och dekorera gärna med halva oreokakor.
 
Cupcakes & Muffins | oreocupcakes, oreos, cupcakes | |
#1 - - Julia of Lund:

Åh herregud.

#2 - - Annika:

Åhh, så mumsigt! :D

#3 - - Jeanette:

Detta måste provas nån gång. Ser väldigt smaskigt ut:)

#4 - - Junitjej:

Vad de ser goda ut!!

#5 - - anna:

ser väldigt gott ut :)

#6 - - alice:

Ser ut som en dröm, har sparat receptet, så fort jag får tid ska jag absoluta baka det! hoppas du har en bra dag, kram ♥

#7 - - Veronica:

Ser farligt gott ut ;)

#8 - - EVELINA:

Ser jättesmarrigt ut, tack för receptet =) Och dessutom riktigt fina bilder!

#9 - - Jenny:

Ser väldigt goda ut! :)

#10 - - Matilda:

MÅSTE testas!

#11 - - ekochic.se:

Ser mycket gott och och vilka fina bilder!

#12 - - Becca:

Det ser super gott ut!

#13 - - Elina:

Alla som bakar tar så bra bilder, man blir verkligen SÅ sugen haha!

Svar: Alla är vi barn i början, dom som hållit på ett tag utvecklas, kollar du mina första inlägg så är inte bilderna ett dugg imponerande ;)
Marias bakglädje

#14 - - NATALIE:

gud vad gott!!

#15 - - Sandra :

Åh vad gott!Detta måste jag testa :)

#16 - - Kajsa:

Oj, ser riktigt gott ut ! :)

#17 - - Jessica:

Men va gott!

#18 - - Joe:

Mums så gott det ser ut!

#19 - - corneliaeriksson.blogg.se:

Ser supergott ut! Är inget vidare förtjust i oreokakor, eller, jag har nog inte fattat vad som är så gott bara? Men kanske godare i bakning! Fint blev det i alla fall :)

Svar: Det är samma som för mig, jag tyckte oreos var överskattade, tills jag bakade med dem! ;)
Marias bakglädje

#20 - - Pernilla:

Ojojoj, det här receptet läggs till i mina favoriter. Och vilken tur att dottern snart fyller år så att jag får prova det ;-)

#21 - - Lina Kristiansson:

Oj oj det där ser gott ut. Synd bara att de inte kommer bli lika fina som dina om jag gör dem :P

Svar: Övning ger färdighet! :)
Marias bakglädje

#22 - - Fanny:

Oj. Yum.

#23 - - Myhrans:

Åh gud vad gott det ser ut!

#24 - - Annster:

Ser riktigt gott ut :)

#25 - - Clara Ljunggren:

Åh så mycket fina bilder!!

Svar: Tusen tack! :)
Marias bakglädje

#26 - - Johan:

Låter riktigt gott.

#27 - - Susana :

Åhhh så gott det ser ut!!!

#28 - - Helena:

Måste sparas! Efterrätten till midsommar är nog redan bestämd - Budapestrulle med jordgubbar: http://helenasmatresa.blogspot.se/2014/06/budapestrulle-med-jordgubbar.html

Men sedan väntar en sommar med dessa godingar!
Glad sommar!
Helena

#29 - - Amanda [SPONTAN]:

Alltså jag dör vad det där såg gott ut!

#30 - - sara:

Så fina bilder och så gott det ser ut !

#31 - - JW Photo & Bake:

ser oerhört gott ut!

Måste bara fråga, gör du länkbyten med andra bakbloggar?

Svar: tack!
Jag har aldrig gjort det faktiskt.
Marias bakglädje

#32 - - Ellinor:

Gjorde frostingen nu, men det blev inte alls lika mörk som din. Kan det bero på smöret?

Svar: Jag tror inte de beror smöret. Du hade kanske mindre kakor?
Marias bakglädje

#33 - - Jennie:

åh så fina! måste testas :D
när kommer receptet på din oreo-cheesecake?
du gör grymt gott fika!

Svar: Tack! :) Ja du, bra fråga ;)
Det börjar verkligen vara hög tid för en uppdatering här.. :)
Marias bakglädje / Maria Walkeby Roos

Upp