Powered by Jasper Roberts - Blog

Chokladig Brownie

Ni vet alldeles säkert vilken blogg jag pratar om när jag säger Fridas bakblogg? Hon har frestat och jag har suktat i veckor nu, efter en brownie som hon lagt upp både här och där. Givetvis var jag tvungen att prova den till slut. Dock kunde jag såklart inte låta bli att ändra en del saker i receptet.. Eller ganska många saker. Jag är lite hopplös när det kommer till att följa recept, jag svävar allt som oftast iväg på egna banor ;) Men, den var god! Jag råkade dock grädda den aningens för länge. Det blir lätt så när man har 2 tokiga ungar som man ska försöka hålla koll på samtidgt :) 
 
BROWNIE

3 dl socker
3, 75 dl mjöl
1 dl kakao
1 tsk äkta vaniljpulver
5 ägg
2 dl rapsolja (eller annan smaklös olja)
½ tsk flingsalt
150 g chokladknappar (1 påse)
 
Blanda alla ingredienser utom hälften av chokladknapparna och spar lite av saltet på sidan om. Rör till en jämn smet och häll upp i en form som är ca 20x20 cm. Strö på resten av chokladknapparna och flingsaltet. Grädda i mitten av ugnen på 175 grader i 20-25 min, känn med en sticka. Den ska vara något kladdig i mitten, kakan sätter sig när den kallnar. Skär upp i lagom stora bitar.
 
 
 
 
Kladdkakor | brownie, chokladbrownie, chokladkaka, choklad, kladdkaka | |
#1 - - Caroline:

Så gott. :)

#2 - - Mie Evnice:

Detta såg ju gudomligt gott ut!

#3 - - Linnea Teälskare:

Mumsiga recept, denna borde gå att göra gluten och mjölkfri också!

En fråga, brukar du baka med te? Säg vilket recept isåfall :)

Svar: Jag kan inte minnas att jag har bakat med te, men du gav mig en idé :)
Marias bakglädje / Maria Walkeby Roos

Upp