Powered by Jasper Roberts - Blog

Svalkande Iste

 
Den här sommaren har verkligen varit varm! Jag som står i ett kök mest hela dagarna är dock inte alls särskilt imponerad av denna värmen -mitt kök har förvandlats till en tropisk djungel! Något som passar som handen i handsken i den här värmen är ju iste! Gott, läskande och sådär enkelt som man vill ha det. Man vill ju inte gärna spendera några långa stunder vid spisen just nu ;)
 
Nu längtar jag efter hösten. Då man kan kura upp i soffan under en filt, tända ljus, dricka te och äta något gott framför tvn. Mysigt! Snart nalkas det  bröllop för oss. Den 23 augusti blir jag Fru. Underbart! I alla fall, i väntan på lite roligare recept så får ni ett recept på iste :)
 
ISTE
 
10 dl vatten
2 msk te
½ - 1 dl socker
1 citron
isbitar
 
Koka upp hälften av vattnet tillsammans med teet. Låt sedan dra i ca 5 min, sila av och tillsätt socker och låt sedan svalna. Tillsätt resten av vattnet (kallt) och en halv pressad citron, isbitar och skivad citron. Njut!
 
Drinkar | iste,ice tea | |
#1 - - Ninni:

Iste är verkligen gott, speciellt nu i värmen

#2 - - Michelle Gawronska:

Mums!

#3 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

mums

#4 - - Inspiria:

Perfekt med iste nu i sommar!

#5 - - michaela- mamma till tre 💗:

wow. lika fina som de säkert är goda :)

#6 - - Småstadsfrun:

Jag gillar verkligen iste, det är både fint att titta på och väldigt gott!

#7 - - Ninni - Vimsiga mamman:

så gott de lät, fräscht :)

#8 - - Tamara:

Nu blev jag sugen på Iste , speciellt gott när det är varmt.

#9 - - Jenny:

Åh vad gott, älskar burkarna! Ska nog fixa lite nu direkt, blev jätte sugen!

#10 - - Anita:

Måste testa! :D

#11 - - Hedda Rönnlund:

Åh så gott! Måste även fråga, vart är sugrören ifrån? Otroligt gulliga:)

Svar: Sugrören har jag köpt från www.strosselannat.se :)
Marias bakglädje

#12 - - Jasmine:

Dina bilder är så inspirerande!
Kram

Svar: Tusen tack! :)
Marias bakglädje

#13 - - Robert Kwok:

Underbar blogg och supersnygga foton. En vacker dag måste jag besöka ditt fik. Lagt till dig bland bloggar jag gillar på min fikablogg.
Trevlig helg

Svar: Tusen tack, vad glad jag blir! Du är varmt välkommen! Trevlig helg :)
Marias bakglädje

#14 - - Vendela:

Alltså jag måste bara säga, vilken otroligt fin blogg du har! Så himla fina ljusa bilder och jätteroligt att du bjuder på så många recept! :)

Svar: Tusen tack, det värmer verkligen! :)
Marias bakglädje / Maria Walkeby Roos

Upp