Powered by Jasper Roberts - Blog

Lyxig varm Choklad

När jag var barn lärde mamma mig att göra choklad på gammeldags vis. Så som dom gjorde förr, då det inte fanns O`boy att köpa. Och det här blir ju faktiskt mycket godare också! Man kan smaksätta sin choklad om man vill, med sin favoritlikör till exempel. Lite mer vuxen smak som kan inte är det bästa att bjuda barnen på men riktigt gott för oss vuxna :) Det är receptet är för en kopp.
 
Du behöver:
 
2 msk kakao
2 msk socker
2-3 msk grädde
(eventuell smaksättning)
2 dl mjölk
en klick vispad grädde
 
Rör ihop kakao, socker och den ovispade grädden till en jämn smet, värm mjölken och häll sedan på. Rör om tills allt lösts upp och toppa med en klick vispad grädde och kanske några marshmallows. Klart!
 
Marias Jul | Varm choklad, lyxig | |
#1 - - Ebba Molin:

Åh så gott!

#2 - - Vonskareng:

Älskar hemgjord varm choklad..med grädde..mums!

#3 - - Denice:

Ta en nypa vaniljsocker också, så blir det ännu smaskigare! :)

Svar: Jag föredrar att smaksätta med någon god likör men det är säkert gott med vanilj med :)
Marias bakglädje

#4 - - Sandra Marinoni:

Åh! Har tänkt att leta upp ett sådant här recept länge men det har inte blivit av! Jag och min bror fick alltid det när vi var små :) Nu håller jag på att värma min mjölk, haha, tack :)

Upp