Powered by Jasper Roberts - Blog

Funfetti Cookies

 
Kakor som gjorda för påsk! Färgglada och så himla goda med frasiga kanter och mjuk-sega inuti. Dessutom är dem superenkla att göra. Små barnfingrar kunde omöjligt låta bli dem :) Jag använde en glasskopa att portionera ut dem med, för att få alla lika stora. Jag gjorde dem ganska stora, så jag fick till 16 stycken :)
 
FUNFETTI COOKIES
 
100 g rumsvarmt smör
3 dl socker
1 ägg
1 ½ tsk vaniljextrakt
4 dl mjöl
1 dl mandelmjöl
1 tsk bakpulver
1 nypa salt
strössel (jag blandade och använde 1 dl)
 
Vispa smör och socker vitt och poröst. Blanda ner övriga ingredienser och kör ihop till en deg. gör bollar som du trycker till lite på en plåt. Grädda på 180 grader i ca 13 min, tills dem pecis börjar få lite färg i kanterna. 
 
småkakor/skorpor | Funfetti kakor, funfetti cookies, strösselkakor | |
#1 - - Iréne:

Hej. Jag har bakat dessa men det måste vara något fel på receptet för mina flyter inte ut. Måste platta till dom med en sked efter att dom stått i ugnen 15 min. annars blir det bara runda bollar. Men annars väldigt goda så tack för receptet. //Irene

Upp