Powered by Jasper Roberts - Blog

Morsdagstårta med våriga inslag

 
Morsdag har precis passerat och jag firade min tredje sådan. Jag fick äran att göra en morsdagstårta till en mamma i lördags. Jag fick i princip helt fria händer och det är ju då det är som roligast! Tårtan är fylld med Hallonmousse och Rabarbermousse, spacklad med vaniljsmörkräm och toppad med en mörkchokladganache. Nu har jag ju dock inte smakat tårrtan själv, men jag har smakat på alla olika komponenter och jo, den här tårtan kan inte ha varit annat än god :)
 
Om ni vill ha recept på vad jag skulle vilja kalla för Världens godaste hallonmousse, som jag hade i tårtan, så hittar ni det HÄR!
 
Tårtor & Rulltårtor | morsdag,morsdagstårta, hallonmousse, rabarbermousse | |
#1 - - Emma Grann Fotografi:

Men guuuuuuud vad gott! Och så fin!!

#2 - - Mikxki:

Den ser riktigt god ut! :)

#3 - - Leila:

Fantastiskt fin!!! Jag har en hel del tårtbak att göra i sommar så denna ska jag spara som inspiration. Vad du är duktigt!! //Leila

#4 - - Marie Bergman:

Vad duktig du är Maria :)

#5 - - Julia:

Gud vilken fin! Själv misslyckas man med cupcakes... Hehe.

#6 - - Erika:

Jättefin och låter väldigt gott

#7 - - Louise:

Åh vilken fin!

#8 - - Longevity - en blogg om hälsa:

Vacker tårta! Låter god med med tanke på innehållet!

#9 - - Lydia Elstig:

Grymt fin!

#10 - - biggeros:

Vilken fin morsdagstårta =)

#11 - - Veronica:

Gud vad fin och ser galet god ut :)

#12 - - helenawj.blogg.se:

Vilken himla fin tårta. Ser riktigt god ut. Mycket mer än vad jag presterade till morsdag ;)

Svar: Tack! Detta var en beställningstårta så jag fick dock inte smaska i mig den själv. Jag dekorerade med hägg för fotograferingen, sedan sattes en stor sockerblomma dit, som jag gjort :) finns bild på instagtam om du är nyfiken. Sök på mariasbakgladje :)
Marias bakglädje

#13 - - Sofia:

Jättefin och ser riktigt smarrig ut!

#14 - - Jasmine:

Bilderna är makalöst fina! Tårtan ser väldigt lyxig och minst sagt välgjord ut. Va' duktig du är! :)
Kram

#15 - - Stickan!:

Åh, såå vackert :-)

#16 - - Emmelie:

Otroligt fin! Vilka underbara bilder!

Svar: Tusen tack!
Marias bakglädje

#17 - - Jessica:

Men så fin & god den ser ut!

#18 - - coffeeandcupcake.blogg.se:

Sjukt fin tårta :)

#19 - - A:

Fy tusan vad gott det där såg ut att vara då!

#20 - - lillemor:

såå fin tårta

#21 - - Frida:

Oj wow! Den ser både god ut och låter god! Dessutom väldigt fin :D

#22 - - Flisan:

Fin :)

#23 - - That Girl You Want To Know:

Super fin tårta! ;) ser inte lite smaskig ut ;)

#24 - - Emelie - Mamma till M:

Men wow! Vilken tårta.. nu blev man hungrig!!

#25 - - Becca:

Åhh vad god den ser ut!!

#26 - - Sandra:

Wow vad god den ser ut. Du är verkligen superduktig!

#27 - - biggeros:

Vilken smarrig tårta!! Synd bara att man inte kan äta sådant sött och gott. Kör med lchf-metoden.

#28 - - vartrikareliv.blogg.se:

Det ser helt underbart gott ut!

#29 - - Emma:

Oj oj, vilken fin tårta, den ser jättegod ut. Fina bilder också!

#30 - - Mimmi:

Hej vilken storlek på form använde du till denna tårta? :)

Svar: Oj, är ju ett tag sedan. Men en vanlig standardform på 25 cm tror jag det var!
Marias bakglädje / Maria Walkeby Roos

Upp