Powered by Jasper Roberts - Blog

Somriga Hallonmuffins!

Min syster Malin bjöd mig på muffins härom veckan och det var nog de godaste muffins jag nånsin ätit! Givetvis bad jag om receptet och ikväll testade jag att göra dem själv. Dom blir lätta och lufftiga, och jättesaftiga :) Jag smaksatte mina med hallon.
 
Du behöver:
 
 
5 dl mjöl
2 dl socker
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
½ tsk salt
 
2 ägg
½ dl olja
1 dl mjölk
1½-2 dl naturell yoghurt
eventuell smaksättning så som bär, choklad osv.
 
Blanda alla torra ingredienser i en bunke, tillsätt sedan ägg, olja, mjölk och yoghurt och vispa ihop till en jämn smet. Fördela i formar och grädda i mitten av ugnen. Börja med att grädda den på ca 180 grader i 20 min och sedan höjer du till 225 grader på slutspurten så dem får fin färg. Klart!
 
Cupcakes & Muffins | hallonmuffins, saftiga muffins | |
Upp