Powered by Jasper Roberts - Blog

Pumpor i sugarpaste - Steg för steg!

 
Jag har pysslat med dekorationer till lördagens Halloweencupcakes. Det blir vaniljmuffins med lakritsfluff, dekorerat med små pumpor och benknotor. Pilligt och aningen tidskrävande, men det är så himla roligt! Jag älskar att modellera. Synd att jag gör det så sällan, det är inte så ofta tillfället ges.
 
Dessa är inte alls svåra att göra. Tyvärr har jag inga bilder på hur man gör, men jag kan alltid försöka förklara för er :)
 
1. Rulla en boll av den orangea sugarpasten. 
2. Markera pumpan så den får de karaktäristiska linjerna. Jag använde en tandpetare.
3. gör ett litet hål där stjälken ska sitta.
4. Ta din bruna sugarpaste och forma en liten stjälk och stick ner i hålet.
5. Nu tar du din gröna sugarpaste och gör små snirklar och blad. Vira snirkarna runt stjälken och fäst bladen vid stjälkens början. Du kan fästa dem med lite vatten, så är du säker på att dem sitter kvar. Klart!
 
 
Steg för steg | pumpadekoraton, sugarpaste | |
#1 - - Bea:

gud så charmiga!! :D

#2 - - Jennifer-livet genom mitt objektiv:

ÅÅhh vad kul det är också gott ju!

#3 - - minabrun:

sv: ja dom blev jättegoda! :)

#4 - - Annika:

Fina :) Själv gjorde jag pumpa tårta igår!

Svar: tack! Ja jag ska göra en tårta i morgon till en tjej som fyller 7 år :)
Marias bakglädje

#5 - - bitterbuttan:

Oj, så duktig du ær!!!

Upp