Powered by Jasper Roberts - Blog

Snabb Chokladmousse för två.

Igår kväll blev jag sugen på något gott och chokladigt. En chokladmousse kändes lagom lättsamt och framför allt gott! Det här receptet är för två personer. Vill du, så kan du tillsätta en skätt kaffe eller någon passande likör för en mer sofistikerad smak. Den här moussen går snabbt att göra och behöver inte så lång tid på sig att stelna, så den passar utmärkt att göra om man skulle få oväntat besök :)
 
Du behöver:
 
75 g mörk choklad
1 dl grädde
1 äggula
1 msk socker
1 msk mjölk
 
Smält chokladen över vattenbad, under tiden vispar du upp grädden. Vispa den tjock och tillsätt sedan äggulan och sockret. När chokladen smält häller du på mjölken och rör om lite, häll sedan över till gräddblandningen och vispa till en jämn smet. Häll upp i portionsformar och ställ i kylen. Den här moussen stelnar ganska fort. Låt stå i ca 20 min. Klart!
 
Desserter | chokladmousse | |
#1 - - Becka [fotoblogg]:

Åh gud så gott! Mums. ♥

#2 - - kiwiberries:

så gott! tänkt länge att göra men ej blivit av =)

#3 - - Johanna:

Det där ser ju farligt gott ut!!

#4 - - Åsa:

Åh va gott

#5 - - Paulina Suonvieri:

det ser otroligt gott ut måste jag säga!

#6 - - Kajsa:

så gott !!

#7 - - Viktoria - Hallon:

Delicious! Det här låter som ett perfekt recept att köra på ens nästa tjejkväll! :D

Svar: Absolut! :)
Marias bakglädje

#8 - - Cindy:

Mums, vad gott! ;)

#9 - - Junitjej:

Åh, så gott!

#10 - - Anna T - Nörd och Filmskapare:

Men muuums!
Gott! Tack för recept ^^ ska jag prova nångång!

Svar: Det tycker jag absolut,det är supergott!
Marias bakglädje

#11 - - Maria:

Klart mycket godare än köpepåsar! :)

#12 - - Sofia:

Åh, det ser supergott ut och verkar enkelt också, stort plus :-D

#13 - - Ida Nilsson:

Cet ser ju löjligt gott ut! Mmm..

#14 - - LINNEA:

majgaaad va gott !

#15 - - Margareta:

Supergott! Måste testas

#16 - - Sofie DJ:

Mums den chokladmoussen ser god ut!

#17 - - Fanny:

Åh!, ser supergott ut, mpste testas :)

#18 - - Ellen:

Mums! Och så fint det ser ut :)

Svar: Tusen tack! :)
Marias bakglädje

#19 - - Anna:

mums, ser farligt gott ut och receptet verkar inte så svårt. Kanske man skall prova i helgen :)

Svar: Det är busenkelt! :) Och sååå gott!
Marias bakglädje

#20 - - Elin:

Mums! inte nog att det är supersmaskens men va fint upplagt det var! man kunde äta med "ögat! :)

Svar: Tack så mycket! Ja de blir ju lite roligare att servera/fota något som är lite fint upplagt :)
Marias bakglädje

#21 - - Malin :

Mmmmmm, vad gott det såg ut! :))

#22 - - moa:

Alltså; Herre jisses, vad jag älskar denna blogg! Fylld med inspiration och fint! :) Kikar in här ofta och blir lika glad varje gång! :)

Svar: Men åh, tack gulliga du! :)
Marias bakglädje

#23 - - Erica:

åh detta måste jag prova. Ska ha gäster på lördag så då ska jag bjuda på detta! tack!!

#24 - - Ida Sandberg:

Gooott! Detta måste jag och pojkvännen min äta i helgen ;)

Svar: det gör ni helt rätt i :)
Marias bakglädje

#25 - - Martina:

Åh va gott!

#26 - - Sophie:

Ser supergott ut! Vilken fin header du har :)

Svar: Tack så jättemycket! :)
Marias bakglädje

#27 - - Annster:

Ser riktigt gott ut :)

#28 - - sandra - mamma till niklas & nora:

Ser mer än gott ut!!! Tackar för receptet, det kommer att komma väl till pass ;)

Ha en kanon dag!!!

Svar: Hoppas det smakar :)
Marias bakglädje

#29 - - Malin:

Jag gjorde denna dessert ikväll. Supergott! :)

Svar: Vad kul att du gillade den! Den är riktigt god tycker jag :)
Marias bakglädje

#30 - - Malin:

Denna dessert ska jag göra fler gånger. :)
Tack!

#31 - - Daniela:

Åh, det här var jättegott! Snabbt och enkelt dessutom :) Jag skriver ner receptet på min blogg och länkar till dig, hoppas det är okej!

#32 - - Kajsa :

Testade det här reseptet men byte ut den mörka chokladen mot toblerone . Det blev supersmaritgt och inte så mastigt ;)

#33 - - Michele:

Tack!!!!! Du räddade min kväll!! X

Svar: Toppen! :)
Marias bakglädje / Maria Walkeby Roos

Upp