Powered by Jasper Roberts - Blog

Frisk Trifle med ingefärskakor, granatäpple och Citron - Juldessert!

Imorgon är det äntligen Julafton! Dagen jag längtar efter hela året är snart här! Jag fyller ju som ni kanske vet om år på julafton så det är verkligen min månad det här. Har ni ordnat det sista julstöket? Det har jag, så jag tänker mysa ner mig framför brasan med något gott i näven och bara njuta.
 
Att man stoppar i sin massor med god mat på julafton kommer ju inte direkt som någon överraskning. Man blir så mätt att man knappt orkar röra sig, men (om ni är som mig) vill ändå ha något gott till dessert efter att värsta matkoman lagt sig, ja då passar denna friska Trifle utmärkt! :) En dessert som går snabbt att göra, och smakar underbart. :) Kommer ni ihåg ingefärskakorna jag gjorde? Dem får ni användning av nu!
 
FRISK CITRON- & INGEFÄRATRIFLE MED GRANATÄPPLE 
4 portioner
 
300 g philadelphilaost
1 dl socker
2 dl grädde
½ citron
1 knivsudd vaniljpulver
Ingefärskakor
1 granatäpple
 
VIspa socker och philadelphiaosten mjukt och smidigt. Vispa grädden tillsammans med vaniljpulvret i en separat bunke, den ska vara lättvispad. Tillsätt till philadelphiablandningen och tillsätt sedan saften och skalen från en halv citron,  Rör ihop väl.
 
Krossa dina ingefärskakor och lägg i botten på dina glas. Klicka/spritsa ett lager citroncreme i glasen och toppa med granatäppelkärnor. Upprepa tills du fyllt upp glasen. Serveras direkt,för att undvika att kaksmulorna blir blöta.
 
Desserter, Marias Jul | citrontrifle, trifle, juldessert | |
#1 - - Marja - Baka Sockerfritt:

Visst äter man mycket gott! Din efterrätt såg väldigt god ut :) jag går önska dig en god jul och säga grattis på födelsedagen i förskott!

Svar: Tack snälla och god jul! :)
Marias bakglädje

#2 - - Lisa - Kreativ bakning ♥:

Åh vad gott!

#3 - - coffeeandcupcake.blogg.se:

Så gott de såg ut :)

Svar: tack snälla!
Marias bakglädje

Upp