Powered by Jasper Roberts - Blog

Kalascupcakes med Ahlgrens bilar-fluff

 
Till kalaset jag bakade till i söndags, gjorde jag även 20 cupcakes till barn och föräldrar. Utifall att den massiva tårtan inte skulle räcka ;) Det blev vaniljmuffins med Ahlgrens bilar-fluff. Tillsatte lite vaniljextrakt då jag tycker det blir mycket godare då :)
 
Muffins
 
Du behöver:
 
5 dl mjöl
2 dl socker
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
½ tsk salt
 
2 ägg
½ dl olja
1 dl mjölk
1½-2 dl naturell yoghurt
eventuell smaksättning så som bär, choklad osv.
 
Blanda alla torra ingredienser i en bunke, tillsätt sedan ägg, olja, mjölk och yoghurt och vispa ihop till en jämn smet. Fördela i formar och grädda i mitten av ugnen. Börja med att grädda den på ca 180 grader i 20 min och sedan höjer du till 225 grader på slutspurten så dem får fin färg. Klart!
 
Ahlgrens bilar-fluff
 
Du behöver:
 
3 dl grädde
ca 60-70 g Ahlgrens Bilar
1- 1 ½ tsk vaniljextrakt
 
Häll grädden i en kastrull tillsammans med godiset. Värm upp grädden (får inte koka!) och rör om då och då tills allt godis har smält. Häll upp i en skål och täck med plastfolie, ställ i kylen och låt kallna i minst 4 timmar innan du vispar upp och tillsätter vaniljextrakt. jag brukar göra i ordning fluffet på kvällen så det får stå i kylen över natten. Sedan är det bara att spritsa ut på dina cupcakes. Klart!
 
Cupcakes & Muffins | Ahlgrens bilar cupcakes, cupcakes, vaniljmuffins | |
#1 - - Suzanne:

Fluff är ju bara det smartaste som finns! Så fina cup cakes. Vilken tyll använder du?

Svar: Ja de är så lättsamt och gott! :) jadå.. nån gammal tyll. En ganska liten stjärntyll :)
Marias bakglädje

#2 - - Minna:

Jättefina! Ahlgrens bilar-fluff går verkligen hem hos mina barn! :)

#3 - - Anonym:

Hej, vad använder du för sprits? Var köpte du den? 😅 mina ser inte alls så fina ut som dina o ska ha kalas på löööördag!! Ska ha labyrint tema med slime o tänkte dina muffins med päronsmörkräm o sedan en boll med bilarfluff på .. 😂😂 får se hur de kommer se ut i verkligheten .. i mitt huvud ser de jättefina ut ..

Upp