Powered by Jasper Roberts - Blog

Lyxig varm Choklad med extra allt

Snön faller och jag blev smått frusen efter en promenad. Varm choklad botar verkligen vilken frusen kropp som helst! Att sedan krydda upp den med lite härliga kryddor gör den här chokladen till den absolut bästa! Vill man ha en mer vuxen kopp choklad, tillsätt lite rom eller annan god likör :) Det här receptet är till en kopp.
 
VARM CHOKLAD MED EXTRA ALLT
 
1 msk kakao
2 msk socker
½ tsk malen ingefära
½ tsk malen kanel
2 dl mjölk
vispad grädde och marshmallows att toppa med
 
Blanda kakao, socker, kanel och ingefära i en kopp. Värm mjölken på spisen och häll över lite i taget i koppen och rör om väl. Toppa med vispad grädde och marshmallows och njuuut!
 
Marias Jul | varm choklad, varm choklad med extra allt | |
#1 - - Ewelina:

Extra allt är aldrig fel och det är alltid härligt att se att andra matbloggare använder extra allt av allting och riktig mjölk och inte light produkter! :)

Svar: När jag bakar använder jag aldrig lightgrejer. Äkta vara ska de va! :)
Marias bakglädje

#2 - - Julia:

Åh, mums! Ser jättegott ut! Spännande med ingefära i :)

Svar: mycket gott blir det! :)
Marias bakglädje

#3 - - Johanna:

Ojojoj så gott!

#4 - - wilma karlsson:

åh så gott det ser ut!! :)

#5 - - Madde:

Jag som älskar varm choklad! får nog spara detta receptet då min kan bli ganska tråkig!
Jätte fina bilder du tar, vill verkligen lära mig att ta fina mat bilder =)

Svar: Tack snälla! Övning ger färdighet, har jag fått lära mig :)
Marias bakglädje

Upp