Powered by Jasper Roberts - Blog

Snabb Polkafudge

 
Det har hänt en hel del den sist. Jag är numera sjukskriven. Denna fudge gjorde jag i ett försök att blåsa liv i bakglädjen jag har nånstans där inom mig. Nåväl, jag tänker inte fördjupa mig mer i det.
 
Fudge, var det ja! Denna fudge är superenkel att göra och så himla god. Polkagrisar, vit choklad, kondenserad mjölk.. kan de bli annat är bra?
 
POLKAFUDGE
 
1 burk kondenserad mjölk (sötad)
300 g vit choklad
300 g polkagrisar
Några droppar pepparmyntsolja
 
Häll den kondenserade mjölken i en kastrull tillsammans med den finhackade, vita chokladen. Värm på låg- till medelvärme tills all choklad smält. Tillsätt några droppar pepparmynta. Häll upp i en form som är ca 20×15 cm. Toppa med krossade polkagrisar. Låt stå i kylen i minst 3 timmar innan du skär upp i bitar. Klart!
 
 
Marias Jul, Praliner & Godis | polkafudge, mintfudge, fudge, julgodis, polkagrisar | |
#1 - - Ninni - Vimsiga mamman:

Men mums!

#2 - - Ester - ett kreativt liv:

Tråkigt att höra att du är sjukskriven, krya på dig!

Mums så gott det där ser ut att vara!

#3 - - Johana Duggin:

ååh gott det ser ut :D

#4 - - Robex Lundgren:

mums

#5 - - Klara:

Åh hjälp vad gott. Det här inlägget sparar jag till nästa fudgemakartillfälle!

#6 - - Josefine Hallgren:

Shit vad gott det såg ut ! :)

#7 - - Sandra Karlsson:

hur blir dessa efter två veckor i frysen? :))

Svar: Ingen skillnad :)
Marias bakglädje / Maria Walkeby Roos

#8 - - EMMA:

Ser jätte gott ut :)

#9 - - Anna:

Hej. Fin blogg och många bra recept. Gjorde denna himmelskt goda fuge men lyckas inte riktigt få den i så fina bitar som du. Hällde smeten direkt i en form av stengods, va det kanske felet? Skulle jag haft ett bakplåtspapper under, så den hade varit lättare att ta upp ur formen och skära snygga bitar. Alla tips mottages varmt:) vänlig hälsning Anna-Karin

Svar: Ett bakplåtspapper i botten är absolut att rekommendera. Då kan man lyfta upp fudgen och lägga på skärbräda och skära upp :)
Marias bakglädje / Maria Walkeby Roos

#10 - - Sanna:

Ser jättegott ut! Kolla gärna in mina senaste recept också!

Upp