Powered by Jasper Roberts - Blog

Vanilla Chai Cupcakes

 
Det blir långt mellan gångerna som det uppdateras här, och jag vet, jag säger varje gång att jag ska försöka bli bättre på att uppdatera men än har det itne blivit någon skillnad. Det har varit en tuff höst och vinter fram tills nu. Nu hoppas jag verkligen att det ska börja ljusna i takt med att våren kommer.
 
Nog om det. Chai-te är ju gott, eller hur? Och cupcakes.. Så varför inte slå två flugor i en smäll och få det bästa från båda i ett och samma bakverk. -Sagt och gjort, idag har jag bakat för första gången på en evighet och gott blev det! :)
 
VANILLA CHAI CUPCAKES
 
40 g rumsvarmt smör
100 g mjöl
140 g socker
1 ½ tskbakpulver
1 msk Chai-tepulver
1 ägg
1 1/4 dl mjölk
 
Lägg smör, mjöl, socker, chai-tepulver och bakpulver i en bunke. Vispa till en mjölig massa. Tillsätt ägg och mjölk och vispa ihop. Häll upp smeten i formar och grädda i mitten av ugnen på 175 grader i ca 13-15 min.
 
VIT CHOKLADFROSTING
 
100 g smör (rumsvarmt)
2 dl florsocker
100 g philadelphiaost
60 g vit choklad
 
Smält chokladen över vattenbad och låt svalna. Under tiden vispar du smör och florsocker vitt och fluffigt (ca 10 min). Tillsätt philadelphiaosten och chokladen och vispa hastigt ihop till en slät kräm. Spritsa ut över dina muffins.
 
Cupcakes & Muffins | vanilla chai cupcakes,cupcakes, chaitea, chaite, muffins, vit chokladfrosting | |
#1 - - Marie Bergman:

Åh mums! =)

#2 - - Piglet:

Det låter jättemumsigt! Måste absolut testa att baka dessa någon gång, även om mina garanterat inte kommer att bli lika snygga som dina ;)

#3 - - Stina - Tillvaron.se:

Åh, låter ju supersmaskigt. Älskar chaite och cupcakes så det kan ju inte bli annat än succe! ;)

#4 - - Sara:

Vilken jättefin blogg du har! Precis en sådan man inte kan sluta skrolla på - fantastiskt fint arbete! Du borde ge ut bakbok med alla fina bilder :)

#5 - - Jasmine:

Så roligt att få ta del av! Du bjuder på väldigt fina bilder. :)
Kram

Upp