Powered by Jasper Roberts - Blog

Macarons med Passionsfrukt

 
I'm back! :) Jag har haft ett sug hela sommaren efter att baka macarons. Gissa vad jag gjorde på min första lediga dag? ;)
 
I dessa små finingar har jag använt mig av frystorkat passionsfruktpulver. Det hittar ni på Strössel & Annat, om ni är sugna på att testa. Jag tycker det är en superbra grej som verkligen förhöjer smaken! Macarons måste vara ett av mina favoritbakverk att göra. Då det går bra vill säga. Dock var det länge sedan det total-sket sig med dessa ;) Receptet på macarons hittar du här, byt bara ut svartvinbärspulvret mot passionsfruktpulver.
 
PASSIONSFRUKTSMÖRKRÄM
 
Du behöver:
 
100 g smör
2 ½ dl florsocker
50 vit choklad
1 tsk passionsfruktpulver
saften från 2 passionsfrukter
 
Vispa smör och florsocker smidigt, smält chokladen över ett vattenbad. Tillsätt chokladen under vispning. Sila bort kärnorna från apssionfrukten och tillsätt saft och pulver. Spritsa ut på dina macarons och para ihop dem. Klart!
 
 
 
 
Macarons | passionsfrukt, macarons, passionsfruktmacarons, gula macarons | |
#1 - - Anna:

Äntligen är du tillbaka! Ser fram emot många härliga bilder och recept! :)

Svar: tack så mycket! So do I :)
Marias bakglädje

#2 - - Sabina :

Äntligen är du tillbaka. Har saknat bloggen så

Svar: Tack vännen! Känns bra att kunna uppdatera ordentligt igen! :)
Marias bakglädje

#3 - - Marie Bergman:

Åhh vad gott och vad fina de blev =)

Svar: Tack så mycket!
Marias bakglädje

#4 - - Evelina:

måste nog prova dessa, har aldrig hört om passionsmacarons förut :)

Upp