Powered by Jasper Roberts - Blog

Mimmi Pigg-tårta ~ Minnie Mouse Cake

 
Igår gjorde jag både cupcakes och en tårta till ett barnkalas. Det var till en tjej som är galen i Mimmi Pigg. Jag har faktiskt aldrig modellerat något så här stort tidigare, men det var riktigt roligt, och inte blev det särskilt många missöden heller :) Mimmi är ca 12-13 cm hög och gjord av Rice Krispies Treat, spacklat med smörkräm och täckt med sugarpaste. Paketen är gjorda på samma vis. Tårtan blev så uppskattad att dom knappt fick skära i den. Det anser jag vara ett jäkligt bra betyg! :)
 
Tårtan är liksom den här tårtan, gjord på en lika-delar-botten, fylld med mjölkchokladfluff och hallonmousse. Sedan spacklad med grädde och täckt och dekorerad med sugarpaste.
 
Tårtor & Rulltårtor | Mimmi Pigg tårta, Minnie Mouse Cake | |
#1 - - S:

Herregud, Hon är ju helt underbar! vad duktig du är! :D

Svar: Tusen tack "S" :) Vad glad jag blir! Tjejen som skulle ha den blev himla nöjd, och de var ju det som var hela tanken :)
Marias bakglädje

#2 - - mildamalin!:

så jäkla fint!

Svar: taaack! :D
Marias bakglädje

#3 - - Sabina:

Så söt

Svar: Tack Sabina! :)
Marias bakglädje

#4 - - Sara:

Även mamman till tjejen blev otroligt nöjd, och alla som har ätit av tårtan =) Tror du kan ha fått en och annan kund på mitt jobb oxå :P

Svar: Ja de var ju de som var huvudsaken :) jaså, de låter spännande!
Marias bakglädje

Upp